Inginerilor bavarezi le place să depăşească obstacolele şi să răspundă la întrebarea "De ce?" cu "De ce nu?". Iar BMW Concept 6 este dovada că un motor cu 6 cilindri în linie poate fi montat pe o motocicletă. Inedit!
Motoriştii BMW au făcut renumită sintagma "6 în linie", multă vreme acest motor fiind utilizat pentru diverse modele, cel mai cunoscut fiind BMW M3. Însă acum provocarea este dusă şi mai departe: configuraţia 6 în linie a fost aplicată în domeniul moto!
BMW Concept 6 este dovada palpabilă a acestei realizări inginereşti, propulsorul cu 6 cilindri în linie fiind cu 100 mm mai îngust decât orice alt "6 în linie" produs până acum de bavarezi şi doar cu puţin mai lat decât un motor clasic în patru cilindri, care echipează motocicletele BMW.
Configuraţia deosebit de compactă se datorează cilindrilor cu alezaj mai redus şi cu o cursă foarte lungă, dar şi micşorării distanţei între cilindri. Toate componentele auxiliare, de natură electrică sau mecanică, sunt plasate în spatele arborelui cotit, în spaţiul rămas liber deasupra transmisiei.
Design si tehnologie inovatoare
Blocul motor şi chiulasa au fost optimizate pentru o construcţie cât mai uşoară, dar şi cât mai rigidă, iar configuraţia în 6 cilindri îi conferă propulsorului un foarte bun echilibru, ceea ce a dus la eliminarea arborelui de contraechilibrare. Principial, propulsorul este similar în multe privinţe cu motorul în 4 cilindri de pe BMW K1300, având cilindrii înclinaţi la 55o şi un centru de greutate foarte coborât.
Un alt avantaj al noului motor este că oferă spaţiu suplimentar pentru galeria de admisie, poziţionată deasupra propulsorului şi beneficiind atât de o aerodinamică îmbunătăţită, cât şi de o răcire mai eficientă. Soluţia carter uscat permite o poziţionare mai joasă a motorului, deci un centru de greutate cât mai coborât, în timp ce rezervorul de ulei este integrat în partea din spate a blocului motor.
Motorul viitorului
La nivel de performanţe, cuplul maxim estimat este de 130 Nm la numai 2.000 rpm, ceea ce face acest propulsor ideal pentru motocicletele touring BMW. În acelaşi timp, noul propulsor al BMW Concept 6 a fost conceput şi prin prisma ecologică, consumul fiind mai mic decât al unui motor în 4 cilindri comparabil. A fost utilizată tehnologia ride-by-wire (tehnologia E-gas - comanda electronică a acceleraţiei), iar convertorul catalitic este controlat complet electronic.
Suspensia este şi ea evoluată, baza fiind o structură din aliaj uşor cu braţe Duolever şi Paralever, iar jantele forjate, de 17", împreună cu sistemul de frânare cu etriere cu şase pistonaşe contribuie la impresia de sportivitate şi forţă brută a lui BMW Concept 6.
La nivelul designului, noua motocicletă BMW Concept 6 surprinde total prin ideile stilistice inovatoare. Emoţia şi funcţionalitatea sunt combinate într-un pachet tehnologic unic, toate elementele fiind desenate în jurul propulsorului 6 în linie. BMW Concept 6 este un cafe racer cu partea frontală lungă şi cea spate foarte scurtă, nelipsind idei precum "Split Face" pentru carena anterioară, elementele din fibră de carbon, blocurile optice cu LED-uri sau finisarea în stil platină a multor elemente aerodinamice.
sursa:http://www.promotor.ro/
vineri, 29 iulie 2011
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu