luni, 2 ianuarie 2012

De la nisip, la autostrada

Scorpion Rally, regele desertului, este acum disponibil si pt motociclete enduro-touring de capacitate mare. Pirelli a introdus noile 110/80-19 fata si 150/70-17 spate, pentru acele motociclete enduro-touring ce au in a.d.n.-ul lor experienta off-road
.

Aceste anvelope sunt foarte potrivite pentru motociclete precum BMW R 1200 GS si Yamaha XT 1200Z Super Tenere, care pe langa faptul ca sunt preferatele in materie de touring, pastreaza totusi capabilitatile off-road mostenite in anii de Dakar in care au concurat.

Noile Scorpion Rally au fost construite astfel incat sa ofere performante la uzul off-road, plus cat mai putina uzura a crampoanelor la uzul stradal, avand in vedere ca totusi desertul e destul de indepartat. Experienta necesara constructiei acestor noi anvelope a fost castigata in anii intregi de competitie in care Pirelli a folosit 90/90-21 si 140/80-18. Avand experienta necesara si tinand cont de cerintele motocicletelor de capacitate mare, Pirelli a realizat aceasta anvelopa cu scopul precis de a asigura un grip bun, si pe strada si in off-road, rezistenta si stabilitate marita, indifferent daca vorbim de viteze mari si incarcare maxima.

Pentru ca motocicletele mari, de care vorbeam mai sus, sa se bucure de aceleasi performante care au dus Pirelli la castigarea Dakar-ului in 2009 si a Campionatului Mondial de Cross-Country de anul acesta, profilul anvelopei fata pastreaza aceeasi configuratie 4-5-4 in ceea ce priveste crampoanele, construite cu prisma centrala. Inaltimea de 7.7mm a crampoanelor este aleasa tocmai pentru imbunatatirea manevrabilitatii pe teren moale sau nisipos, dar sa pastreze o durabilitate ridicata pe sosea. Spatele insa, are crampoane late, cu “pod” transversal, pentru o tractiune sporita in teren moale si pentru a reduce alunecarea, astfel incat pilotul sa aiba incredere la inscrierea in viraje.

In principal s-a urmarit confortul la distante mari. A fost posibil obiectivul, numai prin folosirea unei carcase cu straturi de corzi textile, groase, asezate in unghi, astfel incat sa ofere o foarte buna rigiditate a peretelui lateral al anvelopei, acesta permitand preluarea vibratiilor ce apar la motocicletele enduro la viteza mare. Aceste caracteristici, oferite de catre straturile de corzi, asigura si o rigiditate verticala, care impreuna cu partile ranforsate din calea de rulare, realizeaza un foarte bun raport intre carcasa si profil. Rezultatul este ca anvelopa se simte “moale” tocmai datorita plierii dintre crampoane.

S-a lucrat si la compozitia anvelopei, aceasta rezistand mai mult la taieturi sau sfasieri in off-road, lucru ce ar fi fost si mai periculos pe asfalt. Datorita compozitiei si a constructiei carcasei s-a realizat si durabilitatea, plus uzura egala a anvelopei pe toate partile.

Anvelopele deja au fost puse in vanzare.




sursa:www.motoflash.ro/

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu