miercuri, 11 ianuarie 2012

OptiMate 6 Ampmatic

OptiMate 6 Ampmatic este cunoscut la ora actuala, ca cel mai bun si mai eficient tester, redresor, optimizator, dispozitiv de diagnoza si recuperator al bateriilor usor sulfatate. O noutate fata de versiunea precedenta este faptul ca acum, are posibilitatea livrarii unui curent de incarcare de 5A, ceea ce-l face ok si pentru intretinerea bateriilor auto.
OptiMate 6 Ampmatic salveaza bateriile pe care alte incarcatoare nu le pot salva; optimizeaza puterea si viata bateriilor; exercita un control automatic de stocare permanent; anunta timpuriu asupra problemelor bateriei; detine procesor cu functia AMPMATIC- control al curentului cu egalizarea celulelor
OptiMate 6 Ampmatic este cel mai avansat si versatil incarcator, dispozitiv de intretinere si tester de baterii. O unitate de tipul “toate in unul”, robusta, cu design atragator, incastrata intr-o carcasa rezistenta la apa, ce include accesorii precum suportul de montaj pe perete, si cabluri ce rezista la temperaturi de -40 F/C, destinate mai ales celor ce lucreaza in segmente de piata de tipul apa / zapada.
De fiecare data cand se conecteaza OptiMate 6 la o baterie, microprocesorul diagnosticheaza automat conditia bateriei si alege cel mai bun curent si program de incarcare. OptiMate 6 este capabil de a initializa si incarca corect baterii noi, sigilate, la care utilizatorul este cel ce o incarca cu acid. Se folosete pe toate bateriile pe baza de plumb (STS/AGM/MF/GEL) de la 15AH la 240AH.
Aceasta versiune multistagiu a aclamatei functii de desulfatare, va salva automat multe baterii presupuse a fi “moarte”. Programul eco asigura un consum mic de curent in timp ce bateria este in stadiul de intretinere, incarcata si sigura, luna dupa luna, prelungindu-i viata cu pana la 400%.
Un atribut important al OptiMate 6 este faptul ca, la fel ca celelalte OptiMate-uri, mentenanta si siguranta bateriei in perioada de stocare prelungita, este asigrata datorita ciclului bland de mentenanta, ce-i permite bateriei o perioada de “odihna” de 30 de minute, dupa fiecare ora din ciclul respectiv, atata vreme cat bateria ramane conectata.
OptiMate este recomandat de catre producatorii de motociclete din lumea intreaga, mai mult decat recomandarile celorlalti producatori de testere/incarcatoare adunate. In unele tari, precum Olanda, pentru a confirma o problema de garantie a unei baterii, OptiMate este singurul echipament folosit.
OptiMate 6 Ampmatic are o functionare bazata pe etape, dupa cum urmeaza:
1. Initializarea: OptiMate 6 se activeaza numai daca bateria are minimum 1,8V
2. Programarea: procesorul ampmatic verifica starea bateriei pentru a lansa programul de incarcare potrivit.
3. Desulfatarea si Recuperarea: daca este necesar, 2 sau 3 etape de voltaj mare si pulsuri oscilatorii sunt aplicate pentru a recupera bateriile neglijate, descarcate (scoase de pe vehicul) de la sulfatare la un stagiu reincarcabil. Voltajul este limitat la16V daca microprocesorul detecteaza o baterie conectata la electrica unui vehicul.
4. Incarcare bruta: procesorul ampmatic ajusteaza automatic curentul de incarcare pentru a veni in intampinarea caracteristicilor bateriei, ajungand astfel la o incarcare completa in cel mai scurt timp.
5. Verificarea celulelor “moarte” sau in scurt circuit: incarcarea este continuu monitorizata pentru a se detecta defectiunile interne si a se elimina incarcarea ce nu este necesara a unei baterii ce nu poate fi recuperata.
6. Absorbtia si egalizarea: pentru 10 minute, curentul este livrat in pulsuri cu voltaj controlat intre 13,7V si 14,3V, ajutand la egalizarea celulelor si imbunatatind livrarea de curent total din partea bateriei.
7. Verificarea incarcarii: Voltajul este limitat la 13,6V in timp ce senzorul ampmatic monitorizeaza curentul absorbit de baterie. Daca se descopera o incarcare mai putin decat optima, programul se intoarce la starea de absorbtie.pentru urmatoarele 10 minute.
8. Testul retentiei voltajului: este efectuat timp de 30 de minute, in timp ce niciun curent de incarcare nu este livrat catre baterie, cu 5 posibile rezultate ce indica starea generala a bateriei. Un rezultat verde (voltaj >12.7V) extinde testul pana la 12 ore, pentru a detecta descarcarea excesiva (chiar si o baterie defecta poate sa retina curentul initial dar intrata in sarcina se descarca prea rapid) sau pierderi excesive prin instalatia electrica a vehiculului.
9. Mentenanta incarcarii: ciclul de mentenanta a incarcarii consta in 30 de minute de incarcare constanta la un voltaj de 13,6V urmat apoi de o perioada de alternanta cu 30 de minute de “odihna” (fara curent de incarcare). Testul de retentie a tensiunii si ciclul de mentenata a incarcarii se vor repeta la 24 de ore dupa startul primului pas si se va repeta atata vreme cat testerul va fi conectat la baterie. Incarcarea alternanta programul de mentenanta a “odihnei”, asigura tensiunea necesara bateriilor de tip AGM/GEL in timp ce reduc media voltajului ceruta de bateriile cu acid si capacele de umplere STD, facand din OptiMate 6 ideal pentru mentenanta pe termen lung si incarcarea oricarui tip de baterie pe 12V pe baza de plumb si acid.
Modul de desulfatare cu voltaj mare al OptiMate nu se activeaza decat daca bateria este deconectata de pe instalatia electrica a masinii. Totusi, chiar daca bateria nu este deconectata, OptiMate nu deterioreaza electronica vehiculului, deoarece nu se activeaza voltajul inalt decat in momentul in care in baterie intra un curent minimal...sau deloc.




sursa:www.motoflash.ro

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu