Fostul Team Manager la Rizla Suzuki MotoGP team, care acum ocupa pozitia de Team Principal la echipa de WSBK Crescent-Yoshimura Suzuki, echipa avandu-i pe Jack Valentine ca Team Manager, iar ca piloti pe Leon Camier si pe John Hopkins, a raspuns intrebarilor reporterilor, in conferinta de presa de azi, 3 ianuarie:
Reporter: Care sunt parerile dvs. despre WSBK si ce credeti despre nivelul competitiei?
Paul Denning: Campionatul arata foarte interesant si in 2012, iar in ciuda retragerii Yamaha ca si echipa de uzina, nivelul manufacturierilor ramane totusi unul pozitiv - Suzuki, Honda, Kawasaki, Ducati, BMW si Aprilia avand echipe puternice fie ca sunt private sau “de uzina”, dar care au piloti foarte rapizi. Combinatia dintre anvelopele Pirelli si cerintele si specificatiile din WSBK, formeaza un pachet de atingere a performantei maxime mai usor de realizat decat la MotoGP, de aceea mai multi piloti se pot lupta pentru pozitiile fruntase. Spun asta cu un respect imens fata de toti pilotii din SBK, ce se bat ca niste animale salbatice pentru victorie, dar specificatiile motocicletelor din WSBK in mod normal permit o concurenta stransa, diferiti piloti fiind angrenati in lupta pt podium de la o etapa la alta, lucru ce face deliciul fanilor. In WSBK, pilotul chiar poate face o diferenta. Asa ca, cei mai rapizi piloti, ce au suportul celor mai bune echipe sunt cei ce ajung mereu in zona podiumului luptandu-se pt titlu, iar noi speram sa ne aliniem in aceeasi postura.
R: Cat de mare este diferenta dintre GSX-R1000 din BSB si cel din WSBK?
PD: GSX-R-ul din 2012 va arata cam la fel insa numai cateva componente vor fi cu adevarat identice. Motocicleta de WSBK a fost serios imbunatatita. Yoshimura lucreaza intens la dezvoltarea motorului si impreuna dezvoltam si impartim o multime de idei; suspensia si franele sunt absolut noi, electronica de la Motec este si aceasta imbunatatita si se lucreaza la absolut cel mai mic detaliu al motocicletelor. Suzuki, per total, este un pachet foarte competitiv, si trebuie sa ne asiguram ca pilotii pot folosi 100% din capabilitatile motocicletei, iar noi facem acest lucru dezvoltand cat se poate de mult GSX-R-ul.
R: Cine sunt principalii adversari al lui Suzuki in 2012?
PD: Este o lista mai scurta daca spunem cine nu va fi. Sunt atat de multi piloti rapizi si echipe consistente, astfel incat doar de noi depinde sa maximizam potentialul nostru si sa dam ce e mai bun, nu sa incercam sa ghicim cine ar fi mai rapid, pt ca toti sunt. La Crescent Suzuki toti suntem baietii noi din WSBK asa ca intram cu o atitudine mai “tacuta”: trebuie sa respectam toate echipele de top si sa ne concentram asupra performantelor noastre.
R: Va fi John Hopkins recuperat complet pentru prima cursa?
PD: Banuiesc totusi ca acel deget nu va mai fi niciodata perfect, insa va fi ok pentru curse moto! John a trecut prin multe anul trecut, a fost o accidentare minora ce s-a transformat intr-un real cosmar. Abia acum a inceput antrenamentul normal dupa o luna in care a luat numai antibiotice extrem de puternice, insa semnele arata ca-si intra in forma asa ca va putea concura. Ma astept sa fie mai bine cu fiece cursa, insa nu cred ca va fi 100% recuperat pentru prima etapa de la Philip Island.
R: Leon Camier este nou in echipa, dar experimentat in WSBK, deci cum credeti ca se va adapta GSX-r-ului?
PD: Se va adapta usor. Motocicleta are o pozitie ce-i convine. Ii convine cum este construit sasiul, cunoaste echipa si are incredere in ea. Am avut un test dificil la Portimao, dar nu a fost prea in spate ca si timp obtinut. Se va bate pentru pozitiile din top, sunt sigur.
R: Desi este primul an al acestei echipe in WSBK, credeti ca va veti bate pentru podium?
PD: O intrebare atat de directa, merita un raspuns la fel de direct: DA
sursa:www.motoflash.ro
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu