duminică, 26 iunie 2011

Iluminarea motocicletelor în Irlanda


Informaţii

Dacă doriţi să conduceţi o motocicletă pe un drum public în Irlanda, trebuie să fiţi conştient(ă) de faptul că există reguli specifice aplicabile cu privire la tipurile de faruri şi reflectoare cu care trebuie să fie echipată motocicleta dumneavoastră. Aceste prevederi sunt stipulate în Reglementările de Trafic Rutier (Iluminarea Vehiculelor), 1963. Utilizarea eficientă a iluminatului pe motocicleta dumneavoastră vă va asigura că ceilalţi participanţi la trafic vă văd. Gardai (forţa de poliţie irlandeză) este responsabilă cu aplicarea legii privind iluminatul vehiculelor în Irlanda, iar această aplicare este esenţială pentru siguranţa rutieră. Scopul acestor Reglementări este de a preveni accidentele şi de a proteja viaţa şi bunurile.

Reguli
Motocicletele trebuie să aibă în permanenţă:
Un far anterior: acesta este un far care, atunci când este aprins, luminează în mod corespunzător şoseaua în faţă cu o lumină albă sau galbenă pe o distanţă de 99 metri (325 picioare) (sau 30,5 metri (100 picioare) când este înclinat) iar în cazul unei motociclete cu putere redusă pe o distanţă rezonabilă.
Un far posterior: acesta este un far montat în partea posterioară care, atunci când este aprins, emite o lumină roşie vizibilă de la 152 metri (500 picioare).
Un reflector posterior: acesta este un reflector roşu care poate fi văzut clar de la o distanţă de 99 metri (325 picioare) în spate atunci când farurile unui vehicul îl luminează direct.
Iluminare a semnului de identificare: acesta este o lumină albă ce luminează plăcuţa de înmatriculare posterioară astfel încât fiecare literă şi număr să fie uşor de distins de la o distanţă de 20 metri (65 picioare) în spate.
Far de poziţie (dacă nu este echipată cu un reflector frontal sau dacă este ataşat un ataş): acesta este un far ce nu depăşeşte 7 watt, care este fixat la nu mai mult de 1,5 metri (5 picioare) de sol şi care, atunci când este aprins, emite în faţă o lumină albă vizibilă de la 152 metri (500 picioare).
Indicatoare de direcţie şi un far montat la înălţime (acesta este opţional): Un indicator de direcţie este un dispozitiv ataşat unei motociclete care este capabil să indice celorlalţi participanţi la trafic faptul că motociclistul intenţionează să vireze la dreapta sau la stânga. Indicatoarele trebuie să fie de tip semafor sau intermitent.
Ataşele motocicletelor trebuie să aibă în permanenţă:
Un far de poziţie
Un far posterior (ca mai sus)
Un reflector posterior
Utilizarea farurilor anterioare
Farurile anterioare de pe motocicleta dumneavoastră trebuie să fie înclinate la timp în următoarele situaţii:
Întâlnirea vehiculelor care vin (adică vehicule care vin spre dumneavoastră din direcţia opusă)
În zone cu construcţii în care iluminatul public este asigurat şi în zonele cu limitări speciale de viteză
În perioadele cu vizibilitate scăzută (adică ceaţă deasă, ninsoare, ploaie, praf)
Atunci când călătoriţi în spatele unui alt vehicul
Când neutilizarea farurilor anterioare poate cauza neplăceri altor participanţi la trafic.
Orele de iluminare

Toţi motocicliştii trebuie să utilizeze farurile (altele decât farurile de oprire) în timpul orelor de "iluminat". Dacă utilizaţi motocicleta în timpul zilei când vizibilitatea este slabă, trebuie, de asemenea, să utilizaţi farurile. Dacă utilizaţi farurile de pe motocicleta dumneavoastră, trebuie să vă asiguraţi că luminile dumneavoastră sunt înclinate în momentul în care vă apropiaţi de alţi participanţi la trafic.
Cheltuieli
Majoritatea motocicletelor sunt prevăzute cu aceste faruri şi reflectoare ca standard. Puteţi achiziţiona faruri de schimb de la orice magazin respectabil de motociclete.
Cum depuneţi cererea
Dacă nu sunteţi sigur(ă) dacă motocicleta dumneavoastră corespunde prevederilor legii, trebuie să contactaţi cea mai apropiată staţie de poliţie (Garda) pentru indicaţii şi informaţii

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu